Tilbage
05.05.2022

På tur til den tyske kyst ved Østersøen

Sensommeren 2020 havde vi 9 dage tilbage til at nyde en velfortjent pause - og muligheden for at teste den nye Sun Living S 75 SL med automatisk gearkasse. Det var ikke noget, vi behøvede tænke særlig meget over. Øen Rügen har været på vores bucketlist i et stykke tid, så det blev vores destination. Den hollandske autocamperklub tilbyder dig en smuk tur, der tager op til 21 dage, men efter at have omarrangeret puslespillet, forkortede vi turen. Byerne langs vejen skiller sig ud på grund af deres middelalderbygninger og store kirker, som tydeligt viser velstanden i den

tid. Vi kørte via Hameln til Bremen, Lübeck og Wismar for at nå øen Rügen.

Meget anbefalelsesværdigt!

Tidlig morgen den 25. september startede vi vores tur.

På vej til Hameln. Det nye automatgear i vores Sun Living gør din tur virkelig ubekymret. Når man ikke skal tænke på gearskift, bliver oplevelsen hurtigt meget mere komfortabel, og så kunne vi også være endnu mere opmærksomme på vejen foran os.

Vores første overnatning var på Hanse Camping Am Stadtwaldsee i Bremen. De har en vidunderlig terrasse med udsigt over Waldsee. Det var tid til vores første middag og et godt glas øl. Dagen efter planlagde vi at besøge centrum af Bremen, som ligger en kort cykeltur væk. Vi gik tidligt i seng efter en afslappende første dag på vejen.

Vidunderlig udsigt fra campingpladsens terrasse

Evopore-madrasserne i vores Sun Living, får dig virkelig til at sove som en rose! Vi stod op, nød et bad og spiste vores første morgenmad i autocamperen. Vi tog vores cykler af stativet på bagsiden og cyklede af sted til Bremen by. Den frihed, vi oplevede med den her ferieform, var sådan en fornøjelse. Bremen er storslået og trods Corona, var der meget åbent og med venlige mennesker overalt.

Bremen center er kun et par minutter væk.

Vi sprang et par byer over og rejste til Lübeck. Vi fandt en lille campingplads lige uden for byen. Vores Zenec navigationssystem, specielt designet til autocampere, var indstillet til Bremen centrum - kun et par minutter væk. Vi nød landskabet og tog det både roligt og langsomt.

Da vi først var i Lübeck, blev vi overvældet af dets smukke bygninger og pulserende bymidte. Vejret var godt for os. Hjemme i Holland regnede det voldsomt, men vi var på en dejlig terrasse med en kold øl!

Lübeck overraskede os.
We’re in good company!

Vi forlodLübeck og tog til vores næste destination, Wismar, hvor vi håbede at finde en plads ved Wohnmobilpark Westhafen i havnen. Vi havde hørt, at der kunne være fyldt op allerede midt på dagen, så vi tog tidligt afsted, og det lykkedes os også at få en god plads - endda i godt selskab, da vores naboer også rejste med en Sun Living autocamper!

Den 29. september havde vi rejst i 4 dage. En sand glæde i vores Sun Living S 75 SL. Vi sov rigtig godt og siddekomforten var rigtig god. Den praktiske indretning med meget opbevaringsplads, hjalp os med at holde autocamperen pæn og ryddelig. Vi tilbragte dagen i Wismar. Besøgte havnen og gik gennem byens historiske centrum.

Sæderne er i den rigtige position, så vi er klar til at køre!

Lige før overfarten til øen Rügen finder du Stralsund. Med en campingplads, der byder på udsigt til broen, der forbinder de 2. Vi besøgte Stralsund og blev igen forkælet med en bymidte, der ulmede af historie. Da vi bogstaveligt talt kunne lugte Østersøen, fandt vi vej til Rügen ved at krydse den nye bro.

Hvem tager billeder af hvem?

Man kunne rejse rundt flere dage på Rügen alene. Men da det var en "mini-ferie" valgte vi at køre langs kysten fra Campingplads Prora. Det gav os en god grund til at vende tilbage, da vi ikke fik set det hele 😊

Vi har altid ønsket os at se Prora.

En god infrastruktur for cyklister og vandrere. Med den dejlige sensommersol og en frisk havbrise i ryggen, tog vi til Binz. Det var omkring 10 km væk: et vidunderligt område med smukke strandhuse og de karakteristiske farverige tyske strandstole. 100% ren fornøjelse!

Vidunderlige farver på stranden.
This is Binz as well.
We are on holiday!

Øen er meget autocamper-venlig. På campingpladsen hvor vi boede, var der meget rummeligt, mens naturen blev prydet af smukke træer rundt om.

Vi fortsatte vores tur, selvom destinationen var "hjem". Vi delte tiden lidt op, og brugte 2 dage på vejen, for at få 1 ekstra overnatning undervejs. Vi havde det så dejligt, og vi ville faktisk ikke hjem endnu. Sandsynligvis fordi vi følte, at vi havde vores hjem med os. Vores egne ting, vores eget brusebad, og mange andre ting. Sun Living fik os til at føle, at vi rejste med vores helt eget hjem.

Vores sidste stop var Drage, hvor vi sov ved floden af ​​Elben ved campingpladsen Stover Beach. Vi nød vores sidste måltid i autocamperen og blev enige om, at vores tur ville blive et meget dejligt minde.

Knap 1.600 km på 9 dage, smukke byer, god mad, venlige mennesker - og en vidunderlig Sun Living autocamper.. sådan vil vi huske vores miniferie.