Tilbage
05.04.2022

Endelig kunne vi komme afsted!

Endelig kunne vi komme afsted! Efter mere end 18 måneders Covid-restriktioner, kunne vi endelig tage på ferie i Juli 2021… Og det var lige præcis det vi gjorde, i vores dejlige Sun Living S 75 SL i 3 hele uger.

Min kone og jeg havde før rejst i 3 uger gennem den sydvestlige del af USA i en autocamper - men den her tur, var vores første tur med vores 5-årige datter, hvor vi kunne forlade hjemmet. Det var en kæmpe fordel fra start.

Da vi havde hentet vores datter fra skole, og hentet vores autocamper ved forhandleren i Ede, kørte vi hjem. Istedet for at pakke kufferter, som man jo normalt gør, når man skal på ferie, pakkede vi stille og roligt vores autocamper lige foran hoveddøren. Der var så meget opbevaringsplads!

Vi troede vi skulle have mange ting med os (vores datter havde samlet hendes legetøj med en ret entusiastisk indstilling), men vi havde stadig meget plads tilbage.

Dagen efter vi hentede og pakkede autocamperen, kørte vi afsted. Vores datter var så glad. Så snart hun havde fået tøj på, satte hun sig i autocamperen, og var ikke til at drive ud derfra.
Det var meget stille på vejene og autocamperen kørte fejlfrit. Android Auto Navigation virkede som det skulle, og inden vi vidste af det, var vi allerede i Guînes i Frankrig, nær Calais. Vores første destination.

Vejret var perfekt, så efter et lækkert og veltilberedt måltid (forberedt i det funktionelle køkken), hoppede vi i poolen.

Vi nød virkelig vores ophold og tilbragte den næste dag med at svømme, slappe af, udforske området på vores cykler og selvfølgelig hentede vi også nogle lokale lækkerier på "boulangerie".

Til vores næste rejsedag valgte vi den naturskønne rute med panoramaudsigt langs kysten. Autocamperen kører rigtig godt på motorvejen, men sjovest har man det, når man tager på de mindre veje, der fører til de smukkeste steder. Når du sidder højere i autocamperens kabine, kan du se meget mere.

"Vores" Sun Living var udstyret med et panorama-tagvindue, hvilket betød en masse naturligt lys indenfor. At være inde føltes mere som at være udenfor. Mens vi nød udsigten, var vores datter i dinetten og farvede eller legede.

From Calais to Normandie
Just enjoying the view

Vores sidste destination den dag var Camping Le Brévendent i Normandie. Normandie er ikke kendt for sit gode klima, men vi var meget heldige! Det var ren fornøjelse, lige fra at bade i poolen på den charmerende campingplads til den vidunderlige camembert og glatte calvados.

Vi havde meget søde med-campister og sjove aktiviteter at lave, så vi blev der i et stykke tid.

Efter et par dage var vejrudsigten meget mindre optimistisk, så vi startede motoren og tog afsted mod Loire-dalen, som er kendt for sine slotte. Her nød vi virkelig godt af cykelholderen med vores cykler. Da Loire-dalen er ret flad, nød vi virkelig at udforske på 2 hjul. Der var smuk udsigt og hyggelige byer - og selvfølgelig skulle vi besøge et slot.

Chateau de Chambord

Efter 2 ugers ferie var det tid til at mødes med familien i Auvergne.
Først med min kusine, hendes mand og børn, der lige havde besøgt Italien med deres autocamper. At sætte de 2 autocampere sammen og se børnene lege med hinanden, var det bedste. Derefter kørte vi hjem til min moster, hvor vi mødtes med andre fra familien. Da vi sov i autocamperen i indkørslen, var der plads nok til at alle kunne sove der. Selvom det begyndte at regne kraftigt, hyggede vi os alle sammen. Desuden er det meget mere behageligt at opholde sig inde i autocamperen under regnen, end i et telt.

På alle gode ting kommer en ende. Det var tid til at vende hjem. Vi gjorde et sidste stop på en campingplads lige i nærheden af ​​Orléans og kørte hjem på én gang næste dag.

Orleáns

Den sidste dag var det bare et spørgsmål om at pakke autocamperen ud, rengøre den og returnere den til forhandleren. Vi var lidt kede af at sige farvel til vores loyale ven på hjul, som vi havde haft det så sjovt med de sidste 3 uger.

Familien Geertzema

Familien Geertzema vandt en ferie med Sun Living S 75 SL ved 2019-udgaven af ​​den hollandske nationale Caravaning-udstilling i Utrecht. På grund af pandemien kunne de endelig tage på deres rejse i juli 2021.